Στρατηγική Τμήματος

Ο στρατηγικός σχεδιασμός του Τμήματος εναρμονίζεται πλήρως με τη Στρατηγική του Πανεπιστημίου Αιγαίου για την ανάπτυξη νέων διεπιστημονικών γνωστικών αντικειμένων, τα οποία ανταποκρίνονται τόσο στις ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής και παγκόσμιας κοινωνίας, όσο και στις απαιτήσεις και προσδοκίες των φοιτητών του για σπουδές υψηλής επιστημονικής αξίας, σε συνδυασμό με άριστες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης. Στο πλαίσιο αυτό, το Τμήμα εισήγαγε τη θεραπεία ενός νέου επιστημονικού κλάδου, που δεδομένου του πολιτισμικού και πολιτιστικού κεφαλαίου της Ελλάδας έχει ισχυρές προοπτικές να αποτελέσει βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας.

Ο σχεδιασμός αυτός αξιολογήθηκε ιδιαίτερα θετικά τόσο κατά την Εξωτερική Αξιολόγηση του Τμήματος το 2014, όσο και το 2021 κατά την Πιστοποίηση του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της οποίας το Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας συμμορφώνεται πλήρως με τις αρχές του Προτύπου Ποιότητας ΠΠΣ της ΕΘΑΑΕ και τις Αρχές Διασφάλισης Ποιότητας του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ESG).

Η στρατηγική ανάπτυξης του Τμήματος εστιάζει στην ολιστική ενίσχυση της αποστολής του, με προοπτική διαρκούς εξέλιξης και διεύρυνσης των δραστηριοτήτων του. Περιλαμβάνει: τη λειτουργία ποιοτικών Προγραμμάτων Σπουδών προσαρμοσμένων στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης καθώς και στις ανάγκες των φοιτητριών/φοιτητών και της κοινωνίας, τη δυναμική ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας, την περαιτέρω ανάπτυξη της διεθνοποιημένης και διεθνούς διάστασης τόσο της εκπαίδευσης όσο και της έρευνας, τη σταθερή αναβάθμιση των υποδομών, την όλο και πιο ενεργή και ουσιαστική συμβολή του Τμήματος στην τοπική κοινωνία.

Η υλοποίησης της παραπάνω στρατηγικής συνδέεται με μια σειρά στόχων και δράσεων που αποτυπώνονται στον στρατηγικό προγραμματισμό του Τμήματος και περιλαμβάνουν:

  1. Την ανάπτυξη νέων, διεθνούς προσανατολισμού, προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών σε αντικείμενα αιχμής όπως είναι το Πολιτιστικό Μάρκετιγκ, η Τεχνητή Νοημοσύνη και άλλες αναδυόμενες/ανατρεπτικές τεχνολογίες με έμφαση στις εφαρμογές στο πεδίο του πολιτισμού
  2. Την προσέλκυση νέου ακαδημαϊκού προσωπικού με υψηλή επιστημονική κατάρτιση
  3. Τη διαρκή επικοινωνία με ερευνητικούς φορείς και φορείς της αγοράς εργασίας
  4. Τις ετήσιες έρευνες σε φοιτητές και αποφοίτους σε συνεργασία με τη ΜΟΔΙΠ του ιδρύματος
  5. Την ενίσχυση του θεσμού της Θερινής και Διευρυμένης Πρακτικής Άσκησης
  6. Την αξιοποίηση πλαισίων χρηματοδότησης (εθνικοί και διεθνείς πόροι) για την υποστήριξη της έρευνας και τη βελτίωση των ερευνητικών υποδομών.
  7. Την αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων (με την κατοχύρωση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, ή μέσω της δημιουργίας τεχνοβλαστών)
  8. Τη βελτίωση της εξωστρέφειας του Τμήματος με την ανάπτυξη νέων και την ενίσχυση των ήδη υπαρχόντων συνεργασιών με Τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με Τμήματα από άλλα Πανεπιστήμια της Ελλάδος και του εξωτερικού
  9. Την προσέλκυση πόρων σε συνεργασία με Περιφέρειες Δήμους και λοιπούς τοπικούς φορείς
  10. Την προσφορά εκπαιδευτικών προγραμμάτων δια βίου μάθησης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, στοχευμένων στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.